Varmare

Ja både inne och ute. Nja...det var nog lite överdrift. Ute har det varit lite mildare idag. Riktigt skönt faktiskt. Inne är det varmare i två rum. Vi har ju så kallt och gräsligt drag i vår lägenhet. Det har varit så jobbigt nu den här kalla perioden som varit, En fastighetsskötare från bostadsbolaget var här innan jul och kollade detta. Dom tror att det är problem med ventilationen. Det skall komma en snubbe som kan sånt hit...men än har vi inte sett röken av honom. Nu var det även så att i båda sovrummen så har vi haft kondens mellan rutorn så igår kom glasfirman hit och bytte glas. Och döm om vår förvåning. Vi kände genast att det drog mycket mindre efter dom bytt rutor. Det verkar som om kylan hos oss beror på fönster av dålig kvalite. Faktum är att även glasmästaen som var här påpekade att det var riktiga skitglas som satt i. Nu fick jag inte tag i faskighetsskötaren idag, men han skulle ringa. Det vore illa om det visar sig att det beror på rutorna. Kan bli kostsamt om dom måste byta alla. Vi är ju inte dom enda i huset som har problem med kyla och drag utan det är i stort sett alla hyresgäster i huset. Vore i alla fall bra om dom kan göra något åt problemet. Det är inte roligt att behöva frysa inomhus.

Ja som sagt...det var mildare ute idag. Vi gick ut en sväng eftersom vi ändå måste gå och handla. Det var faktist himla gott ute. Men mildare vill jag inte ha. Vintern får allt vara kvar ett tag till. Vore tråkigt annars.

Måste ta mig en kik i garderoben. Vet inte vad jag skall sätta på mig i morgon förmiddag. Jag skall följa med på min kära dotters examenssermoni. Hon har nu gått färdigt sina 3 1/2 år på Högskolan och är nu färdigutbildad Förskollärare. Sermonin är i morgon klockan 11. Jag är så stolt över henne. Hon har varit så duktig. Sen blir det lite examensfest...men den blir först på lördag. Då samlas släkten för att uppvakta henne. Det blir kul.

Vi är inne i en period då vi kikar på lite gamla filmer. Det är kul...speciellt om det var ett tag sedan sist. Nu senast såg vi Bad Boys och Bad Boys 2. Dessa gilmer gjordes 1995 respektive 2003. Två grymt roliga filmer med de superhärliga skådisarna Will Smith och Marin Lawrence. Filmerna bjöd på många goa skratt.
 

 

Skratt blev det också när jag läste boken Kär och galen av författarinnan Jennifer Cruise. En varm och humorisktisk bok och att bryta upp, om kampen att hitta en ny älskare och mycket annat skoj.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0