Jag fryser

Jag älskar verkligen vinterväder. Det är både vackert och skönt. Klär man bara på sig ordentligt så är det helt okey att det är kall. Men inne skall man inte behöva frysa. Men det gör vi här hos oss. Vi har frusit hela vintern. Vissa element är inte riktigt varma, det drar och det är svinkallt på golvet. Bostadsbolaget har försökt fixa elementen men det fungerar inte riktigt. Draget skall någon ventilationssnubbe försöka fixa. Han kommer först efter helgerna. Det har varit en lång väntan då man fått palta på sig ordentligt inne för att inte få köldskador. Det är bedrövligt helt enkelt. Det var samma visa förra vinter men då tog dom inte problemet på allvar. Nu skall dom i alla fall göra något...men det har inte gått fort att få det åtgärdat.

För att glömma problemen med kylan så får man krypa ner under en filt och läsa eller kika på film. Två gamla filmer såg vi härom dagen. Den ena var en film från 1970 med Sean Connery i huvudrollen. The Molly Maguires hette den. Den andra var Ung rebell en klassiker från 1955 med James Dean. Två riktigt okey filmer.

 




 

Boken som jag nämnde i förra inlägget är utläst. Brustna hjärtans café av Lolly Winton var det. Det var en alldels bedårande bok. Verkligen läsvärd.

Nu är det sena kvällen och det är dags att krypa till kojs. Något kapitel i en ny bok blir det säkert innan jag somnar.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0