Bara snö

Nu har vi haft en lång och kall period. Det sägs att det är den längsta perioden med snö och kyla sedan 1987. Än verkar det inte vilja ge sig. Nu är det verkligen snöoväder. Här i Borås har snön fallit hela dagen. En dag då man helst velat vara inne. Men vi behövde ge oss ut i snöeländet. Några matvaror hade tagit slut så det var bara att ge sig ut och traska. Såg ut som en snögubbe innan jag var hemma.....och ont i fötterna hade jag som vanligt. Kära sonen Stefan fick hålla sig inne idag. Han har ju problem med gången och balansen efter stroken han hade för många år sedan. han har gjort några rejäla vurpor tidigare vintrar så han tar det försiktigt med utgång när det är sånt här busväder och dåligt väglag. Min kära dotter Maria har sladdat runt på vägarna istället....inte kul det heller.

Ja det där med fötterna är ett stort problem. Jag får sådan vansinnig värk när jag går. Nu har dessbättre min diabetessköterska skickat en remiss till ortopedtekniska för utprovning av skoinlägg. Hoppas att det blir bättre med sådana, för det är så jobbigt att inte kunna gå ordentligt. Som jag skrev i förra inlägget så har vi köpt en ny motionscykel. Det var det bästa vi gjort på länge. Jag cyklar en stund i stort sett varje dag. Det känns så skönt. Hoppas att det har effekt på både flåset och vikten. Nu när jag har problem att gå så var det välbehövligt med cykeln.

Fortfarande så har vi kallt inne. Nu är jag lagom irriterad på vårt hyresbolag. Vi har så kallt och dragit i lägenheten. Dom lovar och lovar att åtgärda problemet men inget händer. Vi har ringt om detta flera vintrar...denna vintern massor med gånger. nu har dom kommit så långt att dom konstaterat att något fel är det. Det skulle kommit någon hit och åtgärdat detta för länge sedan. Denna någon lyser fortfarande med sin frånvaro. Det är så dålig stil och jag är så arg. Har mått dåligt och haft värk hela vintern på grund av detta. Fastighetsskötaren lovade till och med att komma hit för några dagar sedan men han struntade i att komma och har inte hört av sig heller. Idag var jag så arg så nu har jag kontaktat högste chefen på bostadsbolaget. Skall bli roligt att se om det har någon effekt. Väntar med spänning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0