2010

Ja efter en lugn och mysig nyårsafton som vi firade tilsammans med Stefan och Rebecca, så har vi nu ett nytt år. Vi åt lite gott, kikade på tv och lyssnade på musik. Rebecca fick värsta dansutbrottet. Hon ser så cool ut när hon dansar nästan hysteriskt. Dessutom sjunger hon hela tiden. Det jag blir förvånad över är att hon  sina 10 år till trots, kan texter till massor med låtar, även såna som är från 80-talet, och dessutom på engelska, utantill. Inte dåligt. Rebecca såg så rolig ut. Hon hade klätt sig i en jätttesnygg svart finklänning och i pannan hade hon ett Hello Kitty-plåster. Hon hade lyckats få ett dörrhandtag i pannan, därav plåstret. Otur , otur!!! Under kvällen fick Tommy spader. Helt plötsligt fick han för sig att börja prova gamla kläder som han sparat. Det tilltaget slutade med att vi skrattade hysteriskt, framför allt när han försökte trycka in sig i ett par gamla skinnbyxor som han hade för ca 10 år sedan. Det såg så hysteriskt roligt ut. Dom såg ut som en kroppskondom på honom. Han har lagt ut en hel del sedan han använde dem sist. Så att kunna knäppa dem var det inte tal om. Vid 12 slaget gick vi över till grannens tomt och kikade när dom skjöt upp raketer, sedan följde vi Stefan och Rebecca hem. Det var riktigt skönt med en liten promenad mitt i natten. Det var kallt och vitt....en riktigt fin nyårsnatt.

Jag och maken konstaterade att sista delen av förra året faktiskt var riktigt bra. Vi har båda varit hyfsat friska, vi har umgåtts med människor vi håller av och vi har framför allt haft roligt. Det är så mycket värt.

Jag gav inga direkta nyårslöften. Men däremot sa jag vad jag skulle försöka åstadkomma under året. Bättre att gå ut försiktigt så man inte blir besviken.

Idag har Maria med sambon Peter och lilla Matilda varit här och ätit. Visst jag glömde Selma. Deras franska Bulldogg var ju med. Hon hade skadat tassen aningen på vägen in så henne fick dom plåstra om. Hon såg så rolig ut den stackaren. Först vågade hon knappt sätta ner den omplåstrade tassen och försökte få bort det som satt där. Men efter en stund skuttade hon omkring och hade totalt glömt bort att hon hade något på tassen. Matilda hade med sig en lila apa som hon nu haft några år. Apan hade en överraskning åt mig. I apans hand hade Matilda trätt in en teckning som hon gjort. Den var jättesöt. Den föreställde apan som baby. Matilda var så söt idag. Hon hade en jättesöt rosa kjol med en matchande skjortaoch svarta strumpbyxor. Det var jättetufft måste jag säga. Men å andra sidan...Matilda är alltid tufft klädd.

Lite bokprat får det väl också bli. Just nu håller jag på att läsa en jättemysig bok som heter Brustna hjärtans Café, av Lolly Winston. En bok som handlar om en 36 årig kvinna som blivit änka. En otroligt härlig bok som jag kan rekomendera.


 
Nu blir det någon kvällmacka och lite film som avslutning på dagen.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0