Ruskväder

Idag har det regnat ända sedan jag gick upp. Ja det har varit en sån där dag då man helst bara vill kura ihop sig under filten med en god bok. Men se det gick inte. Jag hjälpte Maria med att följa med Matilda till doktorn igen. Maria hade åter sådan otur att Matildas läkartid sammanföll med en obligatorisk lektion på högskolan. jag förstår att Maria helst inte vill missa något nu när hon är inne på sin sista termin. Så förutom att det var ett riktigt busväder så gick det bra hos doktorn. Vi fick i alla fall lite mer klarhet i Matildas problem.

Vet inte om någon där ute sett realityserien Svenska Hollywoodfruar...en serie som började förra veckan. Jag har sett de två första avsnitten och jag häpnar måste jag säga. Speciellt en av deltagaran får mig att bara sitta och gapa som en uggla och undra om jag hört rätt. Det är sångaren Paul Anka´s svenska fru. När man hör hennes uttalanden så kan man verkligen förstå varför begreppet "dumma blondiner" uppstått. Jag brukar sällan uttala mig negativt om folk...men den människan verkar dummare än tåget. Där talar vi om en kvinna som bara är intresserad av makt och pengar. De andra två deltagarna är väl något bättre. En av dem är faktiskt uppvuxen här i Borås. Hon är den enda av dem som faktiskt har en egen karriär och ett eget liv. De andra två har gett upp sina yrken och ägnar sig bara åt att sköta markservicen och stötta sina män. Lite sorgligt faktiskt. I första avsnittet sa faktiskt Anna Anka att hon inte hade något val utan hon måste följa sin man var han än åkte. Det är sorgligt att man faktiskt helt ger upp sig själv för någon annan.

Jaha...nu har jag fått skriva av mig en stund så nu tror jag faktiskt att det bli en liten stund under filten med Camilla Läckbergs senaste bok Fyrvaktaren, som jag hunnit halvvägs med.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Lena

Hoppas allt är bra med dig.

Jag är nog en av de få som inte har sett Hollywoodfruarna men av det jag har läst så kan jag inte annat än hålla med dig i vad du skriver om hon Anka.



Ha det gott, kram Maria

2009-09-28 @ 09:52:47
URL: http://www.mimali.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0