Ett år äldre

Ja igår fyllde jag år. Det tickar på fort måste jag säga. Firar inte något när jag inte fyller jämna år. Gillar egentligen inte att bli uppvaktad så jag har sagt till att det inte behövs. Men alla kan inte låta bli helt. Mina barn och barnbarn kom hit en liten stund föra att gratulera...så en blomma blev det. Mamma och pappa stack till mig en liten present när vi var och grattade min kära dotter, och maken som vet att jag älskar böcker köpte Henning Mankells Den orolige mannen till mig. den fick jag redan förra veckan så den har jag precis läst ut.



Barnbarnen är så roliga. När dom var här igår så hörde jag att dom stod på balkongen och pratade med en av Rebeccas kompisar. Så ropade Mailda på mig och frågade hur många år jag fyllde. Var ju tvungen att skoja lite så jag svarade naturligtvis att jag var 25. Maria ropade i samma veva att mormor är 63. Nä det förstod ju Matilda att det var fel så då sa jag till henne att vänd på 25 så vet du hur många år jag fyllt. Rätt som det var så hör jag att dom skriker att jag fyllde 52....och det hördes absolut över hela bostadsområdet. Så nu är min ålder ingen hemlighet längre:).....rackarns ungar.

För några dagar sedan kikade jag på en film som jag väntat att den skulle släppas på DVD. Det var filmen Män som hatar kvinnor.....första filmen som bygger på Stieg Larssons Milenniumtriologi. Jag blev inte besviken. Läs gärna mer om filmen och vad jag tyckte på min hemsida. Länken dit finns här på bloggen.


Kommentarer
Postat av: Nett

Grattis i efterskott, jag är septemberbarn med. Inte bryr jag mig så mycket om att bli uppvaktad heller, roligare att uppvakta andra. Kram

2009-09-03 @ 19:00:50
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0