Mysig bokhelg

Igår hade vi städdag. Eftersom både jag och Tommy lätt får ont i kroppen vid ansträngning så försöker vi att städa några rum åt gången. Men det får alltid åt pipsvängen. När jag väl har börjat så har jag svårt att sluta. Trots makens protester och varningar så röjde jag på allt för mycket och naturligtvis straffade det sig. Efter att även haft besök av Stefan och Rebecca en stund på eftermiddagen igår så kom nack och huvudvärken så sakta krypande. Det var bara att inta soffläge och ta det lugnt resten av dagen. Faktum var att efter någon timmas vila så kändes det bättre. Men jag har tagit tillfället i akt och njutit av att vila kroppen resten av helgen så även idag.


Igår kväll kikade vi på film. Vi såg Chihuahuan från Beverly Hills. Det var en underhållande varm och mysig film om en snobbig och uppstudsig liten överklasshund som på en semestertripp kommer på villovägar.

 

Har under min slöhelg även hunnit läsa. Först läste jag ut Nattskärran...en riktigt bra kriminalroman av Kjell Eriksson. Hann inte mer än avsluta den innan jag påbörjade Babyfeber av Jane Green. Den var en härlig, varm och roande bok om förhållanen, vänskap, karriär och barn.

Det blir nog inget vettigt gjort i kväll heller utan det blir nog en film till. Få se vilken.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Godmorgon! Jag har ingen värk, men jag känner igen det där, har man börjat så kan man inte sluta.. Så skönt att få städat allt på en gång kram

2009-05-04 @ 07:21:08
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0