Melodifestival 2009 avgjord

Ja det var allt förvåningarnas kväll igår när den finalen i den svenska Melodifestivalen avgjordes. Det var ett grymt och bra startfält som ställde upp. Det var svårt att utse någon direkt favorit. Jag hade nog ändå trott att te.x. Måns Zelmelöw eller Alcazar skulla plocka hem segertrofen.....men det blev som sagt Malena Ernman som kammade hem segern. Lite oväntat. Men låten är inte dålig och Marlena har en fantastisk röst och vi vet ju sedan innan att ibland kan lite ovanliga låtar segra, så förhoppningsvis så kan det gå bra i den internationella tävlingen.  Tvåan Caroline af Ugglas...denna udda artist gjorde ju också dundersucce hos svenska folket. En 2:a plats blev det för henne. Första gången jag hörde låten så tyckte jag att den var näst intill dålig. Men den tar sig ju fler gånger man hör den...så jag kan nog tycka att hon är väl värd placeringen. Man kan ju sammanfatta med att det var de ovanliga låtarnas år.

Så här glada är segrarduon sångerskan Malena Ernman och Fredrik Kempe...som är bördig från Vårgårda lite utanför Borås. Bilden är hämtad från Borås Tidning:


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Hade faktiskt ingen aning om att hon var från Vårgårda.. det ser man. Kram

2009-03-15 @ 18:38:46
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0