Grått men inte blött

Ja just så är det idag. Igår däremot var det bara blött och slaskigt. Helt onödigt att det ramlar ner massor med snö som ändå bara slaskar bort.

För några dagar sedan tyckte jag mig höra tranor när jag var ute och gick. Trodde först att jag hört fel men fick bekräftat i tidningen någon dag senare att de första tranorna börjat komma för året. Härligt. Det är absolut ett tecken på att det drar sig mot vår. Och oj vad jag längtar på den.

Vi har varit djurvakt ett par veckor. Stefan har passat exfruns två katter under de två veckorna som hon varit utomlands. Under dessa veckor har Stefan och Rebeccas lilla svartvita hamster Musse varit hos oss. Han är liten och otroligt söt. Hamstrar gör inte så mycket väsen av sig....men nu när han åkt hem igen så känns det allt lite tomt efter honom. Man var allt där vid buren och pratade och gullade med honom....och jag som normalt inte gillar den här sortens djur satt faktiskt och gullade och klappade på honom. Helt otroligt. Men det är allt lagom att låna djur emellanåt. Jag har haft så otroligt många husdjur i mitt liv...både fåglar, katter, hundar, kaniner och ormar. Men nu känner jag att jag gjort mitt på den fronten. Det går som sagt an att vara djurvakt åt barnens djur ibland, men det räcker.

Har funderat ett tag på om jag skulle orka slipa och måla en gammal byrå och ett skåp som jag har. Men jag vet inte om kroppen skulle orka. Det vore så kul att fixa lite fräsch färg på dem och sätta på nya snygga knoppar. Får väl fundera ett tag till och se vad jag kommer fram till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0