Lugn söndag

Ja det känns absolut som en sådan. Har inte gjort mig någon brådska hittills. men snart måste jag ändå ta en promenad till affären och handla några varor som börja tryta.

Förra helgen var vi och besökte min syster. Det händer inte jätteofta eftersom min syster och svåger oftast har så mycket om sig och kring sig. Nu när det blev av så hade vi sådan tur att det var helt underbart väder. Vi kunde således fika och äta en liten tårtbit på deras altan...i det härliga solskenet. Anledningen till tårtan var att min systerdotter skulle fylla 22 år på måndagen. Även mamma och pappa var där så vi passade på att fira mamma också. Hon hade ju fyllt år under veckan och så var det ju mors dag.

Ja mors dag var det ju förra söndagen. Då kom båda barnen hit på fika. En fin blomma fick jag. dom är så söta. Även lilla Matilda var med. Men tyvärr så såg jag inte röken av Rebecca. hon ville absolut leka med en kompis. Hon börja bli så stor och kompisar är jätteviktigt så visst skall man låte dem leka om dom vill.


Har träffat barnen fler gånger under veckan. Maria har varit förbi som hastigast. Stefan har varit med oss ute och shoppat och dessutom har jag varit och hjälpt Stefan att rensa igenom Rebeccas garderober. I fredags åkte jag och Maria och hämtade en cykel hos min systerdotter. Hon fick en ny i födelsedagspresent och behöver inte den gamla längre. Det hämtade jag hem och skall göra i ordning. Har inte cyklat på många år så vi får väl se hur det går. Kan vara ett bra komplement till promenader.

I går var det födelsedagskalas. Barnbarnet Matilda fyllde hela 8 år. Det var ett trevligt kalas och Matilda fick många presenter som hon blev jättenöjd med. Även Rebecca som var hos sin mamma denna veckan kom på kalaset så jag fick träffa båda trollungarna samtidigt.

Hade lite huvudvärk när jag kom hem på eftermiddagen så det var huvudvärkstablett och ryggläge som gällde. Huvudvärken gick över så småningom men jag tog det lugnt och läste och kikade på film resten av dagen. Har precis läst ut boken Ju mer jag ser dig av Louise Boije af Gennäs. Det var en varm och humorisktik bok som handlade om fyra bästisar.



Några filmer har vi också hunnit med de senaste veckorna. Vi har sett Cangeling, Taken, CoolMen och Vi hade i alla fall tur med vädret - Igen. Vad dom handlade om och vad jag tyckte om dem kan du se på hemsidan. Alla intresserade hittar dit bland mina länkar här på bloggen.

          

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Visst blir de stora, även dina barnbarn läser jag. Kompistiden brukar vara en viktig tid ;) Jag har sett de alla filmerna och de är bra. Ha en fin vecka kram

2009-06-08 @ 08:14:43
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0