God fortsättning.....

.....på det nya året får jag väl säga.

Jaha.....2009 började inte som det jätteaktiva bloggåret som jag tändkt mig. har blivit alldeles för lite skrivet hittills. man skall väl inte skylla på att det är för att man mår dåligt...men tyvärr så är ju fallet så.

Tycker ändå...trots smärtor och annat elände att året börjat bra. Jag och Tommy firade en trevlig nyårsafton tillsammans med barn och barnbarn. Vi firade ju 10-årig bröllopsdag till nyår. Tänk vad tiden går fort.

Väderleksmässigt har inledningen på året inte varit jättelysande. Är det vinter så vill jag ha snö och lite minusgrader....men se nåt sånt får man inte hur mycket man än önskar.

Har hunnit med att läsa ut en bok och kika på några bra filmer. Vilken bok och vilka filmer kan ni läsa om på min hemsida....men inte förrän i morgon när jag uppdaterat den. Sen har jag så klart träffat barn och barnbarn. det är ju alltid höjdpunkten i mitt liv. Jag har så goa ungar och småttingarna(som börjar bli stora) är världens mysigaste.

Barnbarnen kan fälla riktigt roliga kommentarer emellanåt. Rebecca hade fått en mp3-spelara av sin mamma. Den gick hon och lyssnade på när vi var ute en dag. Hon plockade ut ena hörluren lite då och då. Till slut kikade hon på mig och sa: - Du farmor- Vet du varför jag tar ut ena hörluren ibland? Det visste jag såklart inte. Då upplyste hon mig om att det var för att hon ville vara social på det ena örat.
Nägon dag senare berättade Maria en rolig episod. Maria och lilla Matilda hade varit på kalas och barnen på kalaset var nog en aning högljudda. Till slut sa Matilda: - Mamma nu vill jag åka hem för jag tror att jag fått tinnitus.

Blir man inte glad av så härliga kommentarer... i alla fall jag blir det. Man får sig absolut ett riktigt gott skatt när ungarna fäller sina härliga kommentarer....det är då ett som är säkert.

Ja jag får väl inte glömma Selma(Marias hund). Hon är också störtläcker. Vi passade henne en dag och det är alltid lika spännande. Hon envisas med att leka jordfräs när hon är hos oss.Hemma hos Maria rör hon aldrig växter som står på golvet....men här skall hon nödvändigt gräva ut jord ur krukorna. Hon hade väl inte hunnit vara här mer än en halvtimme innan hon lämnat ett jordspår efter sig....då var det bara att plocka fram dammsugaren. Vi var tvugna att ställa undan de stackars växterna för att dom skall överleva. Sen envisas Selma med att kasta ner mina kuddar från soffan. Han frotfarande inte sett hur hon bär sig åt...men hon måste kasta iväg dem....det är då säkert. Kuddarna hamnar näligen långt ut på golvet. Ja hon är allt busig den lilla vovven. Men det är ju charmen med hundar....att man aldrig kan vara riktigt säkra på vad dom skall hitta på.

På Tv har det börjat lite roliga program. Körslaget på Lördagarna missar jag inte. Hejar naturligtvis på hemmakören Från Borås....alltså kör Magnus. Hoppas verkigen att dom vinner. Men det är väl tveksamt för jag tror nog att Robert`s kör är favoriter i programmet.

I fredag började så mitt favvoprogram....Let´s Dance. Ett riktigt bra förstaprogram. Bäst i första programmet var absolut Morgan och Helena. Morgan dansade självsäkert och avslappnat. Han hade näst intill perfekt benföring och hade jättebra rörlighet i höfter. Som klar tvåa i mina ögon var Laila och Tobias. Bra koreografi....Laila rörde sig skitsnyggt i takt till musiken och han hade verkligen snygga cha-cha ben. Skall bli roligt att förlja fortsättningen. Blir det som tidigare säsonger så blir det säkert någon som överraskar och blir jätteduktig. Ser fram emot det.

Jaha....några rader blev allt skivna idag. Dags för att sova. Klockan mycket(23.50).

Kommentarer
Postat av: Pialotta

Let´s Dance och Körslaget följer ju jag oxså med i.. det är sköna program som jag blir glad av.. Hoppas du inte är riktigt dålig Lena, utan bara så där allmänt;-)

Ha de fint o gott Nytt 2009.

Kramar

2009-01-15 @ 11:07:05
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0