Påskafton

En strålande fin påskhelg så här långt. Underbar temperatur och strålande sol. Bättre kan det inte vara.

idag är det första dagen denna veckan som jag känner att jag verkligen är avslappnad. Det har varit jobbigt den senaste veckan. Vi fick ju röja i köket för en vecka sedan eftersom vi fick taket ommålat. Det var jobbigt men förde ändå något positivt med sig. Köpte nya lampor och gardiner som åket upp när allt var klart så det blev riktigt fint. Sen har vi haft besök flera dagar denna veckan. Båda barnbarnen och även Stefan var här på måndagen. Tisdagen var det lite städ och handlande, onsdagen var bara ena barnbarnet här....även Stefan den dagen också. Torsdag var det dags för veckans tvätt...massor med tvätt, dessutom en sväng till affären. Stefan var här för tredje gången denna veckan. Igår hälsade Maria och Matilda på en stund. Har tyvärr haft nackvärk och huvudvärk i tre dagar också vilket även det bidragit till att jag känt mig sliten. Det är tråkigt när det känns så här. Jag älskar att ha barn och barnbarn här och det är kul att få rent och fint hemma....men varför måste man bli trött och få ont. Det vore roligare om man slapp.



Men som sagt idag känns det riktigt hyfsat. Vi har varit ute i det fina vädret en stund. Jag har kopplat av och läst ut Änglar av Marian Keyes. Det var en riktigt roande bok. Jag har inte kännt mig ett dugg stressad. Så här borde det kännas oftare. Vi har inte planerat något speciellt för dagen. Blir nog bara att vi kikar på något bra ikväll. Vi kanske hugger tag och fortsätter kika på de gamla svartvita avsnitten av den gamla TV-serien Helgonet. Vi har redan hunnit se de första avsnitten och det är kult.



På tal om kult....vi har köpt lite gammal musik....vad sägs om detta...go musik att både lyssna och se på. Rigtiga karameller.


Ebba Grön-Box 4 CD+bok+filmen Ebba The Movie


Duran Duran Greatest...2 CD+DVD


Dire Straits/Mark Knopfler Best of....2 CD+DVD


Avslutningsvis vill jag önska alla en rikgigt GLAD PÅSK



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Låter ganska härligt att få lite nytt i köket.. det ena ger med sig det andra. Ja jag trivs som bara den i mitt kök, trots att det inte är riktigt klart ännu (bara ett år sedan vi renoverade) jaja, småsaker tar tid ;) Glad påsk kram!

2009-04-11 @ 19:42:16
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0