Love to Elvis

Musiktemat hos Pialotta denna veckan är Elvis Presley "The King".





Att det blev Elvis som tema kändes roligt. Han är en legend inom musiken som gick ur tiden alldeles för tidigt. Genom åren har jag lyssnat så mycket på denna underbara artist...och hur många gånger jag sett filmerna med Elvis vet jag inte ens...det är hur många gånger som helst. Hans musik var toppenbra på den tiden det begav sig och den håller än idag.

Det var absolut inte lätt att välja några favoriter med Elvis....han har ju gjort så otroligt mycket bra musik. Men till slut debstämde jag mig för dessa:










Kommentarer
Postat av: Pialotta

Sruck on you .. ja jisses vilka minnen det finns då man hör Elvis musik.. härliga ungdom på ont o gott :)

Har du en massa Elvisprylar oxså ? Fint du har fotograferat Lena :) Plus för det.

2011-09-02 @ 22:45:46
URL: http://pialottaskafferast.bloggspot.com
Postat av: Birgitta - foto CHIP

Visst var det svårt men himla roligt tema. Går ju inte att välja eller begränsa sig. Stuch on you - valde jag samma :) Good luck charm är så skön också :)

Ha en fortsatt skön helg!

2011-09-02 @ 22:58:23
URL: http://fotochip.blogspot.com/
Postat av: Mia

Ja, den här gången var det svårt att välja L

2011-09-05 @ 09:26:39
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Erik "Semlan"

Du verkar vara stort fan, det verkar så på ditt foto med olika Elvisprylar. :-) Du har valt för mig lite udda låtar. "Little Sister" gillar jag och så "Stuck On You". Kul att "A Little Less Conversation" blev en hit igen, men originalet är ju inte dumt det heller. Många låtar hann Elvis spela in och flera låtar blev det här med. Kul! :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0