3 X film

Flera filmer har jag kikat på de senaste veckan, men bara tre som jag tyckte var bra.

Tron Legacy, en Sci-Fi från 2010 med Jeff Briges i huvudrollen var den första. Den handlar om Flynn som är världens strösta spelskapare. Han skickar ut en signal från en dold digital värld. Signalen fångas upp av sonen som bestämmer sig för att rädda sin sedan länge försvunna far. Till sin hjälp har far och son den kvinnliga krigaren Quorra. Dessa tre kämpar för att besegra ondskan i ett svindlande cyberuniversum. Handlingen är supercool, jättehäftiga specialeffekter....ja filmen är helt enkelt jättebra.

 

Nästa bra film var Änglagård - Tredje gången gillt. Jag och min kära dotter Maria hade filmkväll och kikade på denna. Det var egentligen tänkt att vi skulle sett den på bio, men jag mådde inte bra så det blev inte av. Det har gått 15 år sedan förra filmen om Änglagård. I denna nya film reser Fanny, Zac och dottern Alice tillbaka till den lilla byn Yxared i Västergötland. Det är tack vare Alice som dom återvänder. Hon vill veta vad hon kommer ifrån, vill veta sina rötter. Frågan vem som är Fannys pappa blir åter aktuell....och vem är Alice pappa??? Ja frågorna är många!! Älskar verkligen dessa filmer. Är så imponerad Helena Bergström. Hon är en fantastisk skådespelerska.

 

Tredje filmen för denna gång är The Hit List, en spännande action med Cuba Gooding Jr och Cole Hauser i huvudrollerna. Under en blöt kväll på krogen sätter en missnöjd man ihop en dödslista tillsammans med en fullständig främling. Vad han inte inser är att mannen i fråga är yrkesmördare, han tänker verkligen mörda personerna på listan. När han inser detta blir det verkligen bråttom för att försöka rädde personerna han dödsdömt. Skall han hinna  , och hur skall han förklara sig eftersom bevisen pekar på honom själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0