Massor med snö

Ja hua då. Vi har fått mycket snö det senaste dygnet. Nu är det tungt att gå ute. Vi var ute och traskade igår, sen fick Tommy ge sig iväg för att hjälpa Stefan. Han råkade gå lite olämplig väg så han fick pulsa i snön. Snacka om att den stackaren har ont i ryggen idag. Måste ändå skratta lite åt honom. Han var så stel i morse att han knappt fick på sig sockarna. Jag erbjöd snällt min hjälp...men herregud vad den karln är envis. Han skulle klara det själv och tvingade i stort sett upp benet samtidigt som han morrade att han definitivt inte var handikappad :) Sockarna kom på i alla fall....av ren envishet :)

Ny bok utläst. Nu var det Laura Lippmans bok I spindelns nät. från 2007. En inte allt för bra bok i mitt tycke. Den kändes tungläst och torr.



Tre filmer har jag kikat på den senaste veckan. Först kikade vi på Land of the Lost, en halvrolig komisk äventyrsfilm från 2009. En del kul sekvenser, men den kändes något överdriven och hysterisk i övrigt. Nästa film i raden var Aliens in the Attic. Denna barn/familjefilm var däremot jätterolig. Några barn som upptäcker några knähöga Aliens på vinden. Där var så många höjdpunkter i denna film. Man fick helt klart använda skrattmusklerna flitigt. Mest hysterisk var en av tösernas pojkvän som både blev utsatt för Aliens och de andra ungarnas spratt. Sista filmen för denna gång var State of play. En grymt bra thriller i politisk och journalistisk miljö. Huvudrollerna spelades av Russel Crowe och Ben Affleck. Dom gjorde sina roller grymt bra.

   

   

Kommentarer
Postat av: Jeanette

State of play är ju bara så bra, den har jag sett :) Bra med en mortionscykel, absolut bra nu när det är svårt med promenader. Kram

2010-01-28 @ 18:42:40
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0