Söndag med....

....magont. Vet inte vad jag gjort nu....förmodligen ätit något som magen inte tål. Lite för starkt kryddad mat är vad jag tror.

Nu efter sommaren har jag börjat gå på några träffar för sådana som nyligen börjat medicinera mot diabetes. Skall på andra träffen nu i veckan som kommer. har inför denna träff fått testa mig med testare. dessutom kollade dom blodsockret när vi var där sist. Det verkar fungera bra med medicinen. Värdet ligger riktigt hyfsat. Skönt om det fungerar. Måste dessutom försöka röra på mig lite mer. Det är inte det lättaste med en kropp som värker konstant. Men jag går ut och promenerar de flesta dagarna i veckan. Ibland är det tungt....men jag ger mig inte.

Har träffat barn och barnbarn när dom har haft tid. det blir i alla fall någon gång under veckorna...vilket är kul. På tisdag skall jag hjälpa Maria med att gå till doktorn med Matilda. Hon har lite problem med halsen så fort hon anstränger sig. Vi får väl se om diktorn har någon teori vad problemet kan vara.

Det har som vanligt blivit några filmer och böcker sedan senaste inlägget. I filmväg har det blivit: S.I.S. Special Investigation Section, En shopaholics bdkännelser, 17 again och sist men inte minst Fast & Furious.



De böcker som jag läst är: Kennedys hjärna av Henning Mankell och Skugga av Karin Alvtegen. Vad jag skrivit om böckerna och filmerna hittar ni på hemsidan. Länken dit finns här på bloggen.




Kommentarer
Postat av: Pialotta

Lilla magen har jag oxså problem med.. har en konstig malande värk konstant just nu :-( Så himla tradigt.

Så du har diabetes .. hoppas verkligen det funkar med din medicin så du mår lite kalas ändå:-))

Barnbarn är bra för då känner man sig allt lite nyttig och lektantig;-)

Bra du tar dina promenader.. det gör så gott på sikt.

Kram o ha en fin vecka och för du tittar till mig ibland/Pialotta

2009-09-21 @ 22:45:43
URL: http://kafferasten.blogg.se/
Postat av: Nett

Bra filmer, jag har sett dem med. Attans illa med magen. Jag var inne och kollade i Borås tidning på nätet, men jag såg inget. Men det kanske bara finns som artikel. Var det idag eller igår ? Kram

2009-09-22 @ 13:16:27
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0