Känns bra.....

....idag trots att det varit urtråkigt väder och det känns som allt går emot mig.

Var hos doktorn härom veckan. Tog i samband med det massor med prover edtersom jag varlt att gå till en vårdcentral som ligger nära hemmet. Har tidigare gått hos en annan läkare men  hans mottagning ligger lite långt från hemmet, och så kände jag att jag inte alltid fick gehör för mina problem. Så jag beslutade mig för att byta. Det var nog ett bra beslut. Nu visade det sig att mina värden på sköldkörteln var inte som dom skulle så jag fick höja dosen på min medicin. Dessutom låg mitt blodsocker för högt. En tillfällighet trodde väl jag. Fick göra om provet igen efter ytterligare en vecka....tyvärr med samma resultat. Så nu har jag fått börja med en svag dos medicin mot diabetes. Blir jag förvånad???? Nej egentligen inte. Båda mina föräldrar har diabetes och det finns i vår släkt sedan flera  generationer. Bara att göra det bästa av siuationen. Att sköldkörteln och daärav ämnesomsättningen inte heller är ok spelar också in. Bara att acceptera och försöka göra det bästa av situationen. Sköter jag mig så kanske jag klarar mig på den medicineringen jag fått nu.

Träffade båda barnen och även Matilda igår. Först var vi och shoppade ihop med Maria och Matilda. Sedan åkte vi hem till oss och tog en fika. Då kom även Stefan dit. Jättekul. Stefan skall köpa en jättefin cykel till rebecca och jag skall skjuta till en slant. Därmed får Matilda ta och fundera på vad hon vill ha....för får ett barn något så skall absolut det andra ochså få. Det är viktigt att man är rättvis mod de små. matilda får fundera till nästa vecka när hon skall vara hos oss ett par dagar. Då kan vi gå och handla.

Har hunnit se nårga filmer igen. Denna gång har jag sett Valkyria, RocknRolla. Wild Child  och Selma. Valkyria var sådär....de andra tre var riktigt bra.
 
     
   

Har läst ut en bok igen. Nu var det En oväntad semester av Marian Keyes. en roande och jättebra bok.


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Bra beslut att byta, tror många skulle vilja göra detta fast de inte tar sig till att byta. Ha en fin fortsatt helg kram

2009-07-04 @ 16:15:46
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0