Time


Tiden går, klockan tickar allt snurrar i en rasande fart. Ja sådant är livet.

Här hos oss tickar det i alla fall från lite olika håll....bland annat från klockan jag presenterar i detta inlägg. Den har tillhört min gammelmorfar Arvid. Han köpte den samma år som min kära mormor föddes. Min mamma minns att han ofta förvarade pengar inuti klockans fodral. Dem tog han fram när han skulle köpa något alldeles speciellt. När gammelmormor och gammelmorfar var borta hamnade den hos mormor och nu finns den hos mig. Något som är synd är att en av hundarna som jag ägt, vid ett tillfälle råkade få tag i toppbiten på klockan under en flytt och började tuppa lite på knoppen. Inget att göra åt...gjort är gjort.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0