Stora Entertainers / Dåtid / Nutid



Hos Pialotta och hennes Musik & Foto så är alltså temat för veckan: Stora Entertainers....dåtid, nutid.

Från dåtid väljer jag den väldigt karismatiska sångerskan och skådespelerskan Judy Garland. Hon hade en egen stil och utstrålning. Här är några härliga klipp med henne.







Även när det gäller nutid så blir det en kvinnlig artist. Madonna blir det självklara valet. Hon är absolut störst, en otroligt duktig entertainer. Finns massor med bra material att välja mellan...men jag fastnade till slut för dessa.








Kommentarer
Postat av: Pialotta

Bra val.. två musikaliska underhållare som verkligen kan/kunde fånga publiken.. Madonnas karriär är ju fantastisk än idag .. hur orkar hon .. Lady Gaga kan jag se som hennes efterträdare.. vilken scenshow både hon och Madonna gjort/gör .. riktigt svettigt och underhållande :) Härligt att höra den musiken igen :) Ha de..

2011-07-15 @ 12:58:04
URL: http://pialottaskafferast.blogspot.com
Postat av: Erik "Semlan"

Bra val kan jag tycka! Speciellt Madonna är en favorit. :-) Hon har hängt med länge nu och håller fortfarande!

"Live to tell" är en favorit, den var med i en film som jag rätt nyligen sett om, "At Close Range"! En mycket bättre film än jag mindes.

Hennes skiva "True Blue" håller även idag!

Judy Garland, en ikon på sin tid. "Over the Rainbow" en riktig klassiker. :-)

För mig har hennes dotter Liza Minelli verkligen varit en stor underhållare (glöm hennes senaste års "trasiga äventyr"!).

Liza har jag sett på "Börsen" i Stockholm! Ett minne verkligen, hon och så Frank Sinatra och Sammy Davis Jr. :-) Hon ersatte Dean Martin och det kunde jag leva med, även om det varit skoj att se hela "Rat Pack".

Tack för din kommentar.

Postat av: Monica

Två riktiga storheter där väl Judy avgår med segern vad rösten beträffar.

Madonna har ju gjort några riktiga höjdarlåtar som finns i vinylhyllan här.

Ha en skön helg;-)))))

Postat av: Birgitta

Så bra val och extra plus för att det är två kvinnor :)

Båda enastående i sitt slag! Vilka kontraster dessutom :)

2011-07-15 @ 19:54:51
URL: http://fotochip.blogspot.com/
Postat av: Mia

Men ååå, jag hade mina tankar på Judy för hon var verkligen en entertainer a la grande! Vad kul L

2011-07-17 @ 19:20:26
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0