Sedan sist

Nu har jag inte skrivit sedan i fredags så nu är det hög tid. Något har väl hänt sedan dess.

På lördagen var vi hemma hos Maria och grattade henne på grund av hennes examen. Vi blev inte så många som det var tänkt eftersom några var sjuka. Men det var så trevligt. Tror absolut att även Matilda var nöjd. Hon fick leka av sig ordentligt. Min galna syster fick utlopp för sina leklustar. Hon och Matilda plockade upp alla Matildas mjukisdjur för dom skulle vara med på kalaset. Det var en ganska stor skara mjukisar som deltog. Sen lekte dom Let´s Dance med mjukisarna. Det är bara att konstatera att det verkligen är på tiden att min kära syster skall få ett barnbarn....för det behöver hon verkligen. Babyn kommer till sommaren så det lär väl dock dröja innan hon kan leka några vilda lekar med den lillla/lille. men tids nog så får hon göra det.

På söndagen var vi och besökte Tommys lilla systerdotter Sofie. hon har fyllt 6 år så vi var där och grattade. Det blev med andra ord en hel del kalas i helgen.

Det har en längre tid känts lite motigt med motion eftersom jag får så ont i benen om jag skall promenera raskt. I går bestämde vi oss för att nu göra slag i saken och köpa oss en ny motionscykel. Vi har inte haft någon på ett par år. Vi köpte en riktigt bra sak. Det var massor med finesser och många program att ställa in på den. Nu har jag således 2 dagar i rad lite smått börjat träna på cykeln. Det känns riktigt bra. Det är ett jättebra komplement till mina promenader. Vore bra om det ger effekt både med viktnedgång och bättre flås. Även Tommy tänker använda motionscykeln och även han har cyklat två dagar nu.

Idag åkte vi och mötte upp Matilda vid hennes skola. Det var dags för den andra svininfluensasprutan. Varken Maria eller Peter hade möjlighet att ta ledigt så jag och Tommy åkte dit istället. Matilda var verkligen jättemodig. Hon var allt ordentligt nervös men hon fixade sprutan mycket bättre än förra gången. Tur att det är klart så nu slipper hon nålstick på ett par år åtminstone.

Tittar inte så ofta på TV, men på måndagar har jag börjat följa serien Familjen annorlunda. Den handlar om 3 familjer med 7, 8 respektive 10 barn. Det är jättekul att kika på. Jag blir så imponerad över hur dessa föräldrar fixar så många barn och ändå verka vara så koollugna som dom är. Det verkar vara sådan härlig stämning i dessa familjer. Jag vet inte om jag hade fixat detta. Kommer ihåg hur jobbigt det kunde vara ibland när barnen var små och min exmakes äldre barn också var hos oss. Jag kände mig helt slut vissa dagar.

Har hunnit läst ut en bok sedan sist. Denna gången var det Musselstranden av Marie Hermanson. En otroligt fin och välskriven berättelse.




Två gamla filmer till har vi kikat på. Denna gången blev det Cradle 2 the grave från 2003. En jättecool film med Jet Li och DMX. Även i den andra filmen var DMX med. Där spelar han mot Steven Seagal i filmen Exit Wounds från 2001.


 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0