Nu är julen ute

Ja idag har jag städat bort alla julsaker. Det känns å ena sidan skönt men samtidigt lite tråkigt. Jag gillar verkligen julprylar så jag drar på det in i det längsta. Men nu är det gjort. Tur att det är mindre än ett år kvar tills jag får plocka fram dem igen.

Mitt i allt stök så har båda barnbarnen varit här. Matilda kom redan på morgonen. Maria hade en heldag på Högskolan idag. Dom håller på med sluttampen på examensarbetet. Hon tar examen nästa fredag. Det var därför Matilda var här idag. Rebecca kom hit någon timme senare för att leka med Matilda. Dom hade jättekul, så även jag. Dom är så goa och så roliga så det är en fröjd att ha dem här. Dom hittar på massa roligheter och hyss hela tiden. Även Stefan dök upp lagom till maten. Så vi hade med andra ord fullt runt matbordet idag. Trevligt, Trevligt!!!

Nu när det snart är kväll, stöket är klart och alla har gått hem så kännr jag att jag är jättetrött. Det blir nog en skön kväll under en filt i soffan, först med en god bok och senare med någon film eller lite TV.

På tal om bok och film. Guldkalven av Helene Tursten är utläst. En spännande och klurig bok från början till slut.



När det gäller filmer så har jag inte sett några nyheter ännu i år. I går såg vi två filmer. Vi såg Tomb Raider - Lara Croft och uppföljaren Tomb Raider 2 - Cradle of live. Det är de två filmerna om hjältinnan från TV-spelen med samma namn. Angelina Jolie  spelar huvudrollen i filmerna. Det är två jättebra och spännande äventyrsfilmer från början av 2000-talet.

 


Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag tycker om julsakerna med, och vill ha fram dem men jag tycker det är skönt att få undan dem oxå. The Mentalist sänder de på TV3, men de är inne på säsong 2 (tror jag) Kram

2010-01-08 @ 06:26:52
URL: http://www.metrobloggen.se/nett
Postat av: Pialotta

Julen är slut här fören vecka sedan, bara Aladdinasken som påminner.. skönt när den är slut och allt är som vanligt igen:-)

Böcker.. inget jag ägnar så stor tanke åt, men däremot videor/Filmer.

Kram o ha de gott inne i värmen..

2010-01-09 @ 00:47:01
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0