Pust

Känner mig helt utpumpad. Det har varit en del att göra idag. Eller har det? Kanske bara är jag som inte är i form.

Började dagen tidigt idag. Min kära dotter hade kursintroduktion på Högskolan idag. Hon går sin sista termin. 3 1/2 år på lärarutbildningen är snart till ända. Hon har verkligen varit duktig. Jaha och vad har min tidiga morgon med detta att göra tro. Jo Maria hade lyckats boka in en läkartid för lilla Matilda just idag på morgonen. Så klart rycker mormor och Tommy ut då. Därför den tidiga morgonen. Vi gick som sagt med Matilda till doktorn för att höra oss för om hennes krånglande mage. Vi får väl se var detta besök slutar. Det togs prover för laktos och gluten så nu är det bara att avvakta provsvaren. Matilda blev allt lite tårögd när hon skulle bli stucken, men hon var jätteduktig och det gick så bra.

Efter läkarbesöket så åkte vi upp till skolan och lämnade Matilda. När vi gjort detta fick Tommy för sig att vi skulle ta en promenad hem. Det är en bra bit. Skulle tro att det minst är 5 kilometer. Det brukar oftast gå bra, men idag kände jag efter halva vägen att det började skava på ena tån. Det gjorde ondare och ondare och sista biten hem var riktigt jobbig. Såg när jag var hemma att det blivit en riktigt go blåsa på lilltån. Inte roligt.

Maria slutade tidigare än hon trott så hon kom hit och åt med oss innan hon skulle hämta Matilda från skolan.

Efter maten var det en hel del smågrejer som skulle fixas och dessutom skulle månadens fakturor betalas. Mitt upp i dessa bestyr dök Stefan upp. Han var ute och gick och ville ha en kopp kaffe innan han gick vidare. När Stefan gått och jag var klar med mina bestyr så tänkte jag först ta det lugnt . Men så kom jag på att jag inte uppdaterat min hemsida på ett bra tag så bok och filmsidorna är nu uppdaterade.

Hann inte mer än bli färdig innan vi helt plötsligt kom på att vi skulle kika ner till Knalleland. Kid Hemtextil`s butik här i Borås skall upphöra och man säljer ut allt 50-70 procent billigare. Vi har tänkt köpa nya gardiner till 2 rum så vi kom på att vi kunde kila ner och se vad som fanns kvar. Sagt och gjort...vi gick dit. Och visst hittade vi gardiner. Jättesnygga gardiner i bra kvalite för en hyfsad penning. Det slank dessutom med nya bäddset. KUL!!! Jag förundras över hur tålmodiga vi människor är så fort det är rea eller utförsäljning. Vi orkar köa i evigheter för att köpa lite billigare varor. Vi stod säkert minst en halvtimme i kö idag. Inte så farligt. Värre har man väl varit med om.

Lite småpyssel till fanns allt att göra när jag kom hem. Men nu är klockan snart halv 8 och jag kan koppla av. Jag tror nog att jag kommer att somna som en stock i kväll.

Kommentarer
Postat av: Nett

Vad skönt för henne att se slutet på sin långa utbildning, jobb som lärare finns det gott om va ? Kram

2009-08-26 @ 18:07:28
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0