Snart en månad till

Ja just det även maj månad är snart till ända. Får väls säga att våren har vartit väldigt härlig. Den har bjudit på många fina solskensdagar, vilket är så skönt. Som sagt så börjar sommarmånaderna alldeles snart. Vi får väl hoppas på en lagom varms och fin sådan. Ja nu har snart barnbarnen sommarlov. Bara någon vecka kvar innan skolan slutar för i år. Till hösten börja dom små i 2:an och 4:an. Inte klokt faktiskt. Matilda fyller dessutom år om ett par veckor så då blir det kalas av. Har redan varit och inhandlat födelsedagspresenter.

Vi har väl inte gjort så mycket speciellt det senaste. Vi har träffat barnen en del. Jag var ute och shoppade tilsammans med både Maria och Stefan härom dagen. Vi försöker komma oss ut och gå så ofta som möjligt. På tisdagar passar vi grannens lilla hund, vilket faktiskt är jättetrevligt. även Marias vovve Selma har varit här en dag på besök. Grannens hund var så lugn de första gångerna....men nu börjar hon busa liksom Selma. Båda hundarna har en förmåga att krafsa ut jord ur mina golvväxter. Det är väl mindre roliigt. Tur att det finns dammsugare :).

Har hunnit läsa ett par böcker: Målarens döttrar av Anna-Karin Palm och Här och nu av Elisabet Andersson. Två riktigt hyfsade böcker.

  
  

När det fäller filmer så är Transporter 3 den senaste....ja förutom några gamla som jag sett om. Transporter 3 var en riktigt bra actionrulle liksom de två tidigare. Jason Statham är ju en mysig skådis som gör denna rollen bra.



Stefan skickade bilden nedan till mig. Den och fler fräcka bilder har Rebecca gjort. Det finns visst något där man kan lägga in sin egen bild och få jättehäftiga motiv. Frågade Stefan hur hon gjort men han visste inte. Jag skrattade och påpekade för honom att snart är det han som får fråga Rebecca hur han skall göra saker och ting på daorn istället för tvärt om. Barn lär sig ju så fort.



Kommentarer
Postat av: Jeanette

Ja nu går dte fort tycker jag, det var inte länge sedan man längtade efter våren, snart har vi högsommar och skollov =) Kram

2009-05-24 @ 18:27:59
URL: http://www.metrobloggen.se/nett

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0